OorAcupunctuur

Oor-acupunctuur

Sivas Auriculo Therapie oftewel Ooracupunctuur is een prachtig systeem om blokkades

oor-acupunctuur

in het lichaam op te heffen en het lichaam zijn zelfgenezingsproces te laten starten.

Het oor staat in verbinding met het zenuwstelsel, waardoor deze therapie zeer waardevol is en fantastisch functioneert.

Door middel van het VAS, Vasculair Autonoom Signaal geeft het lichaam zelf het signaal, waar de blokkades zijn gelokaliseerd. Door het plaatsen van naalden of verblijfsnaalden, gaat het lichaam zelf de blokkades opheffen.

Uitleg oor acupunctuur

Onze hersenen zijn de telefooncentrale, door het juiste nummer te bellen: het OCP, oor correspondentie punt te prikken worden we doorverbonden met de centrale: de hersenen en werkt het zelfgenezend vermogen aan de klacht.

Er wordt gebruik gemaakt van TCM Traditional Chinese Medicine maar ook van de leer van Nogier.

Nogier was een Franse arts, de grondlegger van de Auriculo Therapie. Hij ontdekte het VAS Vasculaire Autonoom Signaal het gebruik van de polsdiagnose. Een fantastisch diagnostiek systeem, waarbij het lichaam zelf het te behandelende OCP aangeeft.

Voor personen die problemen hebben met naalden, of kinderen wordt er gebruik gemaakt van kleine “bolletjes” die op de plaats van het OCP oor correspondentie punt, de blokkade worden geplakt. Op deze manier is het toch mogelijk de behandeling in te zetten.

Verder is oor-acupunctuur zeer goed toe te passen bij:

• Alle soorten pijnklachten
  • Reuma
  • Hoofdpijn en Migraine
  • Gewichtsproblemen
  • Rookverslaving
  • Eetverslaving

En nog zo veel meer!

Auriculo-therapie oftewel oor-acupunctuur.

In ons oor zit in reflexpunten het gehele lichaam geprojecteerd. Een Franse arts genaamd Nogier ontdekte dat wanneer het gestoorde reflexpunt in het oor werd geprikkeld de pols een reactie geeft. Deze reactie noemen wij het V.A.S. Vasculair autonoom signaal. Door deze methode kunnen de gestoorde reflexpunten exact worden gevonden en behandeld. Maar ook wordt de homeopathische medicatie op deze manier getest.

Indicaties oor-acupunctuur

Veel mensen met klachten als hoofdpijn, migraine, reuma, pijnklachten, maar ook psychische klachten zijn goed geholpen met oor-acupunctuur. En zoals iedereen wel weet zijn ook verslavingen zowel roken als snoepverslaving goed te behandelen.

Mijn werkwijze is als volgt, Ik behandel de gestoorde acupunctuurpunten in het lichaam in combinatie met ooracupunctuur en massage, waardoor de energie, QI weer kan stromen.